zeid

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

قرية زيد هي قرية من قرى محافظة الفيوم مركز ابشواي

وااااااااااعجبي

Admin
    Admin
    Admin

المساهمات : 26

وااااااااااعجبي Empty وااااااااااعجبي

مُساهمة  Admin الأحد مارس 28, 2010 10:53 am

عاد الربیع كأنه طعم الحب والحب نار جوه العروق بتصب.. اتمتع ازاى بیه وانا م ت ق ط ع من كتر خوفى لا فى الخطیئه يطب.... و عجبى
    أعلى النموذج

أسفل النموذج

ولدي إلیك بدل البالون میت بالون..انفخ وطرقع فیه علي كل لون..عساك تشوف بعینك مصیر الرجال.. المنفوخین في السترة و البنطلون !!!!! و عجبي

أنا قلبى كوره ...والفراودة أكم.. ياما اتنطح وانشاط ..وياما اتعكم....واقول له كله حینتھى فى المیعاد.. يقول بساعتك ؟؟؟ ولا بساعت الحكم؟؟؟ و عجبى!!!!!

ياللى انت بیتك قش مفروش بريش.. تقوى علیه الريح يصبح مفیش..عجبى علیك حوالیك مخالب كبار وما لكش غیر منقار.. وقادر تعیش.. و عجبى !!!!!!!

نظرت فوق للنجوم و أنا ساير.. رجلیا عترت في الحفر والحجاير.. بقیت اقول وأنا ع التراب ..يا سلام.. مش بس عبرة أنا أخدت لكن عباير !!!!.. و عجبي

كام اشتغلت يا نیل في نحت الصخور؟؟ ملیون بئونة و الف ملیون ھاتور.. يا نیل أنا ابن حلال و من خلفتك.. و لیه صعیبة عليا بس الأمور؟؟

سرداب فى مستشفى الولاده طويل صرخات عذاب ورا كل باب وعويل .. وفى الطريق متزوقین البنات... متزوقین للحب والمواويل.. و عجبى

قالوا السياسة مهلكة بشكل عام .. و بحورها يابنى خشنة مش ريش نعام .. غوص فيها تلقى الغرقانين كلهم شايلين غنايم.. و الخفيف اللى عام !!! و عجبى

نوح راح لحاله والطوفان استمر.. مركبنا تايھة لسه مش لاقیة بر.. آه م الطوفان و آھین يابر الأمان.. إزاى تبان والدنیا غرقانة شر !!!!! و عجبى

مانتاش بتلعب لیه ياروح بابا ؟? ولا عسكرى ولا لص فى عصابة ؟ إلعب أسد أو ديب رھیب أو غزالة.. دى الدنیا فى نھايه المطاف غابة !!!! و عجبى

قالوا الشقیق بیمص دم الشقیق والناس ما ھیاش ناس بحق وحقیق..قلبي رمیته وجبت غیره حجر.. داب الحجر ورجعت قلبي رقیق !!! و عجبي

يا وردة قلبي معاكي في الريح لعب.. لا تعبتي م الريح و لا قلبي تعب احنا كدة .. نرتاح في صخب الجنون و في السكون بنخاف قوي و نترعب !!! و عجبى

ھات يا زمان و ھات كمان يا زمان.. غیر بسمة الشجعان ما مني يبان ..ھو اللي داق الفرحة يوم ثورته يقدر يعود ولا ثانیة للأحزان

قرص شمس ما لهش قبة سما. يا ورد من غير أرض شب و نما. يا أي معني جميل سمعنا عليه...الخلق ليه عايشين حياه مؤلمة ؟؟؟!!! و عجبي

إقلع غماك يا تور وارفض تلف .. إكسر تروس الساقية و اشتم وتف.. قال : بس خطوة كمان .. وخطوة كمان.. يا اوصل نهاية السكة يا البير تجف !!!!!!!!! و عجبى

كرباج سعاده وقلبى منه انجلد .. رمح كأنه حصان ولف البلد .. ورجعلى أخر الليل وسألنى...ليه خجلان تقول انك سعيد يا ولد ؟؟.... وعجبى

و الكون ده كيف موجود من غير حدود ؟ و فيه عقارب ليه و تعابين ودود ..عالم مجرب فات و قال سلامات ... ده ياما فيه سؤالات من غير ردود

نسمة ربیع لكن بتكوي الوشوش.. طیور جمیلة بس من غیر عشوش... قلوب بتخفق..إنما وحدھا !! ھي الحیاة كده...كلھا في الفاشوش... و عجبي

ياللى عرفت الحب يوم وانطوى.. حسك تقول مشتاق لنبع الھوى.. حسك تقول مشتاق لنبع الغرام.. ده الحب مین داق منه قطرة ...ارتوى !!! وعجبى

ضريح رخام فیه السعید اندفن.. و حفرة فیھا الشريد من غیر كفن.. مريت علیھم .. قلت يا للعجب لاتنین ريحتھم لھا نفس العفن.. و عجبي!!!!!1

على بعد ملیون میل من أرضنا من الفراغ الكونى بصیت أنا لا شفت فرق ما بین جبال أو بحور ولا شفت فرق مابین عذاب أو ھنا.. وعجبى!!!!!!!

ورا كل شباك ألف عین مفتوحین وانا وانت ماشیین يا غرامي الحزين.. لو التصقنا نموت بضربة حجر ولو افترقنا...نموت متحسرين ..و عجبي!!!!!!

عِلم اللَوع اضخم كتاب ع الأرض.. بس اللي يغلط فیه يجیبه الأرض.. أما الصراحة فأمرھا ساھل لكن لا تجلب المال ولا تصون العرض...و عجبي!!!!!!!1

جالك أوان ووقفت وقفة وجود.. يا تجود بده با قلبي يا بده تجود.. ما حد يقدر يبقى على كل شئ... مع إن..عجبي....كل شئ موجود

عجبي علیك..عجبي علیك يا زمن..يا بو البدع.. يا مبكي عیني دما.. إزاي أنا.. أختار لروحي طريق و أنا

اللي داخل في الحیاة مرغماً عجبي!!!!!1

ياللي بتبحث عن إله تعبده بحث الغريق عن أي شئ ينجده الله جمیل وعلیم ورحمن ورحیم احمل صفاته........وانت راح توجده عجبي!!!!!!!1

الدنیا من غیر الربیع ميتة.. ورقة شجر ضعفانة ومفتفتة ..لأ ياجدع غلطان.. تأمل وشوف زھر الشتا طالع فى عز الشتا..و عجبى !!!!!1

غمست سنك فى السواد يا قلم ..عشان ما تكتب شعر يقطر ألم .. مالك ؟ جرالك ايه يا مجنون ؟ و ليه .. رسمت وردة و بيت و قلم و علم

وقفت بين شطين على قنطرة .. الكدب فين و الصدق فين يا ترى ..محتار حموت .. الحوت خرج لى و قال .. هو الكلام يتقاس بالمسطرة ؟؟؟؟

انا كل يم اسمع فلان عذبوه.. اسرح فى بغداد و فى الجزاير اتوه .. ما اعجبش من اللى يطيق بجسمه العذاب .. واعجب من اللى يطيق يعذب اخوه .. و عجبى !!!!!1

الوقت/التاريخ الآن هو الأحد مايو 19, 2024 1:13 pm